MySzkolimy.pl

Znajdź szkolenie dla siebie!

Specjalista ds. Zamówień Publicznych - 3 -dniowe certyfikowane warsztaty praktyczne z uwzględnieniem nowelizacji przepisów. Elektronizacja zamówień publicznych 2018.

Cel szkolenia

  • Cel szkolenia: 
Celem szkolenie jest przekazanie Uczestnikom wiedzy i kwalifikacji niezbędnych do prawidłowego wykonywania obowiązków specjalisty ds. zamówień publicznych. Szczególny nacisk zostanie położony na wiedzę merytoryczną i zajęcia praktyczne bezpośrednio związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia. Udział w szkoleniu pozwoli Uczestnikom zdobycie cennych praktycznych umiejętności dzięki aktywnym warsztatom realizowanych w kameralnych grupach. Program szkolenia przygotowany jest z myślą o osobach, które chcą poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności w zakresie przygotowania i prowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych, a także dla osób które rozpoczynają pracę w tym zakresie.   

Elektronizacja zamówień publicznych 2018 
Proces elektronizacji implementowany jest sukcesywnie. Pierwszy etap dotyczący Centralnego Zamawiającego - powinien być wdrożony 17 kwietnia 2017 roku. Natomiast kolejne krytyczne daty to 18 kwietnia 2018 roku oraz 18 października 2018 roku. 
Od 18 kwietnia 2018 obowiązywało będzie składanie Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówień (JEDZ) w elektronicznej formie, zaś od 18 października 2018 roku nastąpi pełna elektronizacja komunikacji, która obejmie wszystkich Zamawiających, bez wyjątków. 
Na przedmiotowym szkoleniu przekazane będą wszystkim uczestnikom podstawowe informacje o obowiązkach i prawach Zamawiających i Wykonawców, które wynikają z obowiązkowej elektronizacji, zostaną zatem omówione szczegółowo przede wszystkim akty prawne związane z elektronizacją. 

Korzyści dla uczestników:

Udział w szkoleniu pozwoli uczestnikom:
-zapoznać się z aktualnie obowiązującymi regulacjami prawnymi dotyczącymi zamówień publicznych, 
-zasadami udzielania i ubiegania się o zamówienia publiczne, 
-rodzajami ogłoszeń w sprawie zamówień publicznych, 
-rolą i znaczeniem specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 
-systemem ochrony praw wykonawców, 
-nabyć umiejętność realizacji postępowań o udzielenie zamówienia, 
-dobyć nowe kwalifikacje, cenione przez pracodawców.

Grupa docelowa

  • pracownicy wydziałów zamówień publicznych w jednostkach samorządu terytorialnego i administracji rządowej; 
  • specjaliści ds. zamówień publicznych zatrudnieni w jednostkach służby zdrowia, szkolnictwie, służbach mundurowych, wymiarze sprawiedliwości, ośrodkach pomocy społecznej, urzędach pracy; 
  • przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego; 
  • przedstawiciele administracji rządowej; 
  • wszystkie osoby pragnące zdobyć kompleksową wiedzę na temat funkcjonowania systemu zamówień publicznych.

Program

|Program szkolenia jest własnością intelektualną SEMPER i przetwarzanie go dla celów komercyjnych bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.|

Dzień 1 

1. Wprowadzenie do zamówień publicznych. 

  • Rynek zamówień publicznych w Polsce. 
  • Dyrektywy, ustawy towarzyszące, rozporządzenia wykonawcze. 
  • Pojęcie zamówienia publicznego i progi stosowania przepisów ustawy Pzp. 
  • Zamawiający- podmioty zobowiązane do stosowania Pzp. 
  • Pojęcie wykonawcy. 
  • Definicje ustawowe. 
2. Zasady udzielania zamówień publicznych i ich konsekwencje dla wykonawców. 

  • Zasada równego traktowania i uczciwej konkurencji. 
  • Zasada jawności postępowania i przewidywalności wyniku. 
  • Zasada pisemności i stosowania języka polskiego.  
  • Zasada prymatu trybów przetargowych. 
  • Zasada ochrony tajemnicy handlowej.  
  • Konsekwencje naruszenia zasad przez Zamawiającego - praktyczne warsztaty.  

3. Przygotowanie i prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia - wstęp. 

  • Planowanie postępowania. 
  • Określenie wartości zamówienia. 
  • Zasady obowiązujące przy sporządzaniu opisu przedmiotu zamówienia. 
  • Wykonawca- wymagania wobec wykonawców, instytucja wykluczenia. 
  • Treść i publikacja ogłoszeń. 
  • Jednolity Europejski Dokument Zamówienia - spełnianie warunków udziału w postępowaniu przez wykonawcę - praktyczne warsztaty. 

4. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia. Elementy istotne SIWZ. Opracowywanie SIWZ.

  • Udostępnianie i przekazywanie SIWZ. 
  • Wyjaśnienia do SIWZ.  

Dzień 2

5. Podstawowe tryby udzielania zamówień - krok po kroku. 

  • Przetarg nieograniczony. 
  • Przetarg ograniczony.  

6. Tryby szczególne w zamówieniach publicznych.

  • Negocjacje z ogłoszeniem. 
  • Zamówienie z wolnej ręki.  
  • Negocjacje bez ogłoszenia. 
  • Licytacja i aukcja elektroniczna.  
  • Dialog konkurencyjny. 
  • Partnerstwo innowacyjne 
  • Umowy ramowe i dynamiczny system zakupów. 
  • Zamówienia na usługi społeczne i inne szczególne usługi  

7. Przygotowujemy ofertę.

  • Zakres oferty. 
  • Forma, termin i miejsce składania.  
  • Prawidłowe podpisywanie i parafowanie ofert- wady oświadczeń woli.  
  • Pozostałe dokumenty składane przez wykonawców- kompletowanie dokumentacji. 
  • Przygotowywanie oferty- praktyczne warsztaty.  
  • Sprawdzanie zgodności oferty z SIWZ- praktyczne warsztaty.  

8. Proces wyboru oferty.

  • Otwarcie ofert.  
  • Poprawianie błędów w ofercie. 
  • Badanie wykonawcy, ocena treści oferty.  
  • Kryteria oceny ofert. 
  • Odrzucenie oferty.  
  • Wybór najkorzystniejszej oferty. 
  • Zasady rozstrzygania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w przypadku złożenia tylko jednej oferty.  
  • Dokonywanie wyboru oferty- praktyczne warsztaty, praca grupowa, dyskusja.  

Dzień 3

9. Umowa w zamówieniach publicznych.

  • Zawarcie umowy- informacje ogólne. 
  • Gwarancja jakości, rękojmia za wady, warunki płatności.  
  • Zmiana umowy zmiany istotnie i nieistotne. 
  • Odstąpienie od umowy.  
  • Nieważność umowy o zamówienie publiczne  

10. System ochrony praw wykonawców.

  • Odwołanie i postępowanie odwoławcze.  
  • Postępowanie skargowe. 
  • Inne instytucje ochronne art. 181 Pzp 
  • Przygotowujemy odwołanie- praktyczne warsztaty, praca grupowa, dyskusja.  

11. Odpowiedzialność za błędy w postępowaniu.

  • Odpowiedzialność wynikająca z ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów, 
  • Odpowiedzialność wynikająca z przepisów karnych.  

    12. Źródła informacji o zamówieniach publicznych.  

    13. Elektronizacja zamówień publicznych 2018. 

    14. Dyskusja kończąca, na tematy wskazane przez uczestników szkolenia.  

Certyfikaty

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

Prowadzący

Maria Sobieska

Specjalizacja trenerska:
Ekspert z zakresu zamówień publicznych, prawa pracy, płac i ubezpieczeń społecznych oraz postępowania administracyjnego w praktyce. Prawnik i wieloletni praktyk, posiada też doświadczenie w pracy w administracji publicznej na wyższym stanowisku kierowniczym. Osoba, która w swojej karierze zawodowej realizowała faktycznie zadania z zakresu prawa administracyjnego i postępowania administracyjnego, finansów publicznych, prawa zamówień publicznych, a także uczestniczyła w postępowaniach administracyjnych przed sądami, SKO, a także współpracowała z urzędami i jednostkami podległymi n w zakresie realizacji zadań wynikających z w/w przepisów. Chętnie wykorzystuje zdobyte doświadczenie i wykształcenie do tworzenia opinii , komentarzy i procedur , które stają się żywym odzwierciedleniem problemów z jakimi stykają się osoby zatrudnione w różnych sektorach w tym również w administracji publicznej.

Harmonogram

Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.

Harmonogram zajęć

szkolenie trwa 3 dni (24h)

zajęcia odbywają się w godzinach 10.00-18.00 pierwszego dnia oraz 09.00- 17.00 drugiego i trzeciego dnia

ze względu na warsztatową formę szkolenia maksymalna liczba uczestników to 30 osób

w programie szkolenia przewidziane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad

Dzień I
Godz.10:00 -rozpoczęcie szkolenia 
Godz.12:00 -przerwa kawowa 
Godz.14.00 -przerwa obiadowa 
Godz.16.00 -przerwa kawowa 
Godz.18:00 -zakończenie szkolenia 

Dzień II i III
Godz.09:00 -rozpoczęcie szkolenia 
Godz.11:00 -przerwa kawowa 
Godz.13.00 -przerwa obiadowa 
Godz.15.00 -przerwa kawowa 
Godz.17:00 -zakończenie szkolenia

Informacje organizacyjne

Inwestycja:

1290.00zł netto (+23% VAT)  

Cena promocyjna 1290 zł obowiązuje do końca 2018r. 

Standardowy koszt udziału 1 osoby: 1690 zł
Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw. 

Cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu, 
-materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych] 
-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis] 
-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia 
-konsultacje poszkoleniowe 
-każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER 
-oraz serwisy kawowe i obiadowe (nie obejmuje noclegu). 

Cena szkolenia wraz z zakwaterowaniem: 

Cena szkolenia dla 1 osoby wraz zakwaterowaniem na 2 doby w pokoju 1-osobowym ze śniadaniem i kolacją: 2010 zł netto (+23% Vat)

Zgłoszenie:

Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).

Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.

Kontakt:

Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego
Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania: 

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
SZKOLENIA | KONFERENCJE | DORADZTWO 
ul. Libelta 1a/2 
61-706 Poznań 

Godziny pracy biura: Pn-Pt 08.00 - 18.00

Departament szkoleń otwartych:

tel. (61) 3 070 303
tel. (61) 8 102 194 
tel. (61) 4 152 820 
tel. 508 393 926 
tel. (61) 4 152 036 
tel. (61) 4 152 810     
fax. (61) 6 247 936 
fax. (61) 2 786 300 

info@szkolenia-semper.pl

www.szkolenia-semper.pl

Najważniejsze powody, dla których warto wybrać organizowane przez nas szkolenie:

1. Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER jest jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce.

2. Naszym celem jest zapewnienie Państwu elastycznych rozwiązań doradczych i dostosowanych szkoleń w celu osiągnięcia rzeczywistych rezultatów i efektów w pracy zawodowej.

3. Gwarantujemy zajęcia prowadzone przez najlepszych w kraju specjalistów.

4. Liczne referencje i opinie potwierdzają wysoką jakość naszych usług: referencje

Uwagi:

Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl lub zachęcamy do skorzystania z formularza zapytania ofertowego.

Informacje podstawowe

Cena: 1290 zł Netto

Skontaktuj się z Organizatorem

Dane kontaktowe

Osoba kontaktowa: Magdalena Wolniewicz-Kesaria